Tutkimus: Paljon palveluja tarvitsevat eksyvät, uupuvat ja turhautuvat palveluviidakossa

Paljon sosiaali- ja terveyspalveluja tarvitsevat ihmiset eksyvät, uupuvat ja turhautuvat sekavassa palveluviidakossa. Kukaan ei tunnu tietävän, mikä taho vastaa mistäkin asiasta ja kenen puoleen pitäisi kääntyä, käy ilmi KAKS – Kunnallisalan kehittämissäätiön Julkaisusta ”Paljon sote-palveluita tarvitsevat ihmiset keskiöön”.

Asiakkaita auttavat ammattilaiset ovat usein neuvottomia. Toisten työtä ei tunneta, eikä yhteistyölle ole sovittuja malleja.

Asiakkaiden ja sote-ammattilaisten ääntä kannattaa kuunnella ajoissa. Sote-uudistuksen käytännön toimeenpanon toteuttavat lopulta kuntatason sote-ammattilaiset – samat ihmiset, jotka jo nytkin toimivat kentällä. Heidän asiantuntemustaan kannattaa hyödyntää.

Lue lisää kaks.fi -verkkosivuilta

Lue julkaisu tästä


Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on Google+Share on LinkedIn